شرايط مسلمانان هنگام ظهور به چه شكل است؟وضعيت وهابيت و اهل تسنن هنگام ظهور به چه شكل است؟
عــــصــــر شـــیـــعـــــه
یــالــثــارات الــحــســیــن

شرایط مسلمانان هنگام ظهور به چه شکل است؟وضعیت وهابیت و اهل تسنـن هنگام ظهور به چه شکل است؟

این سوال دو بخش دارد که به ترتیب به آنها پاسخ می دهیم:

در رابطه قسمت اول :اسلام و نحوة دينداري مردم در آخر الزمان
عبدالله بن زراره از امام صادق روايت مي‌كند كه فرموده‌اند : به زودي امام مردم غايب مي‌گردد پس در موسم حج مي‌آيد و مردم را مي‌بيند ,اما مردم اورا نمي‌بينند.
پيامبر(ص)فرموده‌اند:
اي پسر مسعود ,اسلام در آغاز غريب بود پس زود باشد كه به حالت غربت بازگردد پس خوشا به حال غريبان0
در آخر الزمان دين آنها دينارهايشان است يعني اينكه براي بدست آوردن طلا و نقره از دين واحكام الهي صرف نظر مي‌كنند و از ايمان باقي نمي‌ماند مگر اسمي و از اسلام باقي نمي‌ماند مگر رسمي و از قرآن مگر درسي يا كهنه شدني باقي نمي‌ماند.
عبادت كنندگان در آن زمان بخاطر رياكردن و نمايش دادن بندگي مي‌كنند.
زود بيايد زماني بر امت من كه بتها را بپرستند. اصحاب آن حضرت تعجب نموده و پرسيدند: اي رسول خدا آيا بتها را پرستش مي‌كنند ؟ فرمودند: آري هر درهمي در پيش آنها بتي مي‌باشد و فرمود: مي‌آيند در آخر الزمان مردماني از امت من كه در مساجد حلقه مي‌نشينند و ذكر آنها دنيا و محبت دنيا مي‌باشد, با آنها همنشين نباشيد كه خدا به آنها حاجتي ندارد.
در آن زمان مردم خدا را عبادت نمي‌كنند مگر در ماه رمضان و فقه و علم ودين را براي غير خدا مي‌آموزند.
ابن عباس از پيامبر (ص) روايت كرده است كه : اسلام غريب افتتاح شد وبه زودي غربت آن عود خواهد كرد پس خوشا به حال غريبان،پرسيدند غرباء كدامند؟فرمود:اشخاصي كه مردم فاسد را اصلاح مي‌كنند.
پيامبر(ص)فرموده‌اند:
در آن زمان ثروتمندان امت من براي گردش و تماشا و استراحت , و ميانه حالها به جهت بازرگاني وتجارت , و فقراي ايشان براي نمايش دادن وگوشزد كردن,حج را بجا مي‌آورند.
ساعت ظهور برپا نمي‌شود تا زماني بيايد كه حج خانه خدا را انجام نشود.
امام صادق(ع)فرموده‌اند:
در آخر الزمان حج براي غير خدا انجام مي‌شود.
در آخر الزمان خانه كعبه تعطيل شده وبه نرفتن به آن دستور مي‌دهند.
اميرالمؤمنين علي(ع)فرموده‌اند:
در آخرالزمان مردم از اطاعت امام عادل بيرون مي‌روند و در آن زمان طعنه زنندگان بر دين حاضر جواب مي‌شوند و حدود و واجبات الهي تعطيل مي‌گردد.
در آن زمان عفت و پا‌كدامني تعجب آور شده ،و اسلام لباس وارونه مي‌پوشد،مانند پوشيدن پوستين وارونه كه پشمهاي آن بيرون باشد
در آن زمان بازرگانان در تجارت ،و صنعتگر در صنعت،و هر پيشه ور در پيشه خود دروغ مي‌گويد وكسب ها كم و مطالب تنگ مي‌شود،مذاهب و تبهكاري ها فراوان شده و راهنمايي ورشد و هدايت نقصان مي‌پذيرد.
اي مردم زماني بر شما مي‌آيد كه در آن اسلام واژگون مي‌شود همچنان كه ظرف آب واژگون مي‌شود و آنچه در ان است مي‌ريزد.
حرث بن سويد از علي )ع) نقل مي‌كند : اسلام بطوري ضعيف و ناقص مي‌شود كه حتي لا اله الا الله را نيز نمي‌توان در ميان مردم بازگو كرد.
امام باقر (ع)فرموده‌اند:
در آن زمان مردمان را قساوت مي‌گيرد و چشمانشان خشك شده و ذكر خدا بر آنان سنگين مي‌گردد.
حضرت موسي بن جعفر (ع)فرموده‌اند:
وقتي كه پنجمين فرزند من غايب شد ، رحمت از دل شيعيان گرفته خواهد شد تا زماني كه قائم (ع) ظهور كند . الله الله از خدا درباره دين خود بترسيد كه كسي دين شما را از شما سلب نكند ؛ زيرا صاحب اين امر ناچار است كه غايب شود و عدة زيادي از آنها كه قائل به اين دين هستند برمي‌گردند. (از دين خارج مي‌شوند).
در روايت است كه در آن زمان اگر دنياي مردم سالم باشد هرچه از دين آنها تلف شود نمي‌ترسند و دين مردم در آن زمان به رأي هاي ايشان مي‌باشد.
گويند روزي پيامبر اكرم (ص) در جمع صحابي خود فرمودند: “چگونه مي‌شود حال شما هنگامي كه زن هاي شما فاسد شوند و جوانان شما به فسق و فجور بگرايند و شما نيز به جاي امر به معروف امر به منكر و نهي از معروف نماييد! معروف را منكر بپنداريد و منكر را معروف!”
اصحاب با تعجب سؤال كردند: آيا چنين وضعي پيش خواهد آمد؟ پيامبر (ص) فرمودند: “بلي، بدتر از اين هم خواهد شد”.
و بعد پيامبر به بيان تفصيلي تر وضعيت دوران آخرالزمان پرداختند و فرمودند: “هنگامي كه زنها براي طمع دنيا در داد و ستد همسرانشان شركت كنند. مردها خود را به صورت زنها و زنها خود را به صورت مردها در مي آورند”.
“لعنت خدا بر زناني كه خود را به صورت مرد در مي آورند و مرداني كه خود را به صورت زن در مي‌آورند”. علت اينكه پيامبر با اين تندي از زنان و مردان آخرالزمان سخن مي گويند، شايد به جهت اين است كه آنها از ناموس خلقت و آيين فطرت بيرون رفته اند وسنت هاي حاكم بر نظام آفرينش را زير پا نهاده و با سرشت خويش درافتاده اند.
حضرت در ادامه مي‌فرمايند: “زنا دادن به صورت يك فضيلت براي زن بازگو مي شود، ديگر منتظر شب نمي شوند كه تاريكي آنها را بپوشاند، زيرا جرأت بر خدا به آن حد مي رسد”. (محمد باقر مجلسي در بحار الانوار مي نويسد: يعني ديگر نيازي به مخفي كاري نيست، بلكه آشكارا گناه مي‌شود.)
وي در جايي ديگر از بحار الانوار مي‌نويسد؛ امام محمد صادق (س) نيز مي‌فرمايند: “در دوره آخرالزمان، بعضي از مردان از راه فساد زنان درآمد كسب مي‌كنند”.
رسول خدا (ص): در آخر امت من، مرداني پيدا مي‌شوند كه زنان شان در عين لباس پوشيدن و عور هستند.
رسول خدا در ادامه توصيف خود از وضعيت آخرالزمان چنين مي‌فرمايند: “در آخر امت من، مرداني پيدا مي شوند كه زنان شان در عين لباس پوشيدن وعور هستند و بر سرشان چيزي همانند كوهان اشتران لاغر است، آنها عطر بهشت را نمي شنوند، انها را لعنت كنيد كه آنها از رحمت خدا به دور هستند”.
مجلسي در بحار الانوار از پيامبر مي نويسد كه فرموده اند: “هنگامي كه ببيني زن از همسرش مطلع است كه او با هم جنس خود رابطه دارد (هم جنس بازي مي كند) و به روي او نمي آورد و مي بيني كه در بهترين خانه ها زن تشويق مي شود كه فسق و فجور كند”.
جامعه پيش از ظهور جامعه اي مملو از فساد و بي بندوباري اخلاقي است واز جمله فساد رايج در دوره آخرالزمان، رواج هم جنس بازي ست. به صورتي كه جنبه قانوني پيدا مي كند و به آن رسميت داده مي شود واگر كشوري زير بار اين فساد نرود، به آن متعرض مي شوند و او را مورد تمسخر قرار مي‌دهند.
محمد بن مسلم مي‌گويد به امام باقر (ع) عرض كردم: “قائم شما چه وقت ظهور خواهد كرد” امام فرمودند: “آنگاه كه مردها خود راشبيه زنان نمايند و زنها خود را شبيه مردان، آنگاه كه مردان به مردان اكتفا كنند و زنان به زنان”.
و در حديث ديگري امام صادق (ع) فرمودند: “در آن زمان زنان را مي بيني كه از بذل خود به كفار هيچ واهمه اي ندارند”.
آمار بالاي دختران در برخي ممالك اسلامي كه خود را در بازارهاي تجارت دختران جوان در كشورهاي اروپايي در معرض فروش قرار مي دهند، حكايت از تحقق اين روايت دارد.
مجلسي در جايي ديگر از بحارالانوار مي‌آورد: “زنها را مي بيني كه با زنها آميزش مي كنند و زنها و عور مي‌باشند و زينت هايشان را آشكار مي كنند و از دين بيرون مي روند و به فتنه ها مي‌گرايند و به سوي شهوت ها و لذت ها مي شتابند، محرمات الهي را حلال و در جهنم جاودان هستند. هنگامي زنان را مي بيني كه با خشونت با همسرانشان رفتار كنند و آنچه او نمي خواهد انجام دهند و…”.
حضرت علي (ع) نيز مي‌فرمايند: “در آخرالزمان، زنان به خاطر حرص به دنيا، در كسب و كار همسران خود شركت مي‌نمايند”.
شايد اين روايت اشاره به آن داشته باشد كه زنان در بازي ثروت اندوزي سرمايه داران، بي توجه به اين لطف الهي كه آنان را از وظيفه تأمين مايحتاج و مخارج زندگي فارغ كرده است، دوشادوش مردان از صبح تا شام را در شركتها و كارخانجات سپري مي كنند و فرزندان و خانواده خويش را از نعمت تربيت و عاطفه ورزي محروم مي‌نمايند.
اما در رابطه قسمت دوم :
در مورد رفتار امام زمان (عج) با وهابیون که همان ناصبی ها و دشمنان اهل بیت و عصمت و طهارت می باشند نیز روایات متعددی وجود دارد:
امام صادق(ع) مى‏فرمايد: «هنگامى كه حضرت قائم(عج) قيام كند، همه ناصبيان و دشمنان اهل بيت را بر آن حضرت عرضه مى‏كنند. اگر به اسلام - كه همان ولايت اهل بيت است - اقرار كردند، آنان را رها مى‏كند و گرنه به قتل مى‏رسند، يا آنان را به پرداخت جزيه - هم‏چنان‏كه اهل ذمّه مى‏پردازند - ملزم مى‏كند».( تفسير فرات، ص‏100؛ بحارالانوار، ج‏52، ص‏372.)
امام باقر(ع) مى‏فرمايد: «هنگامى كه حضرت قائم(عج) قيام كند، بر يك يك ناصبيان ايمان را عرضه مى‏كند؛ اگر پذيرفتند، آنان را رها مى‏سازد و گرنه گردنشان را مى‏زند، يا از آنان جزيه مى‏گيرد. چنان‏كه امروز از اهل ذمّه جزيه مى‏گيرند و آنان را از شهرها به روستاها (و كشتزارها) تبعيد مى‏كنند».( كافى، ج‏8، ص‏227؛ اثبات الهداة، ج‏3، ص‏450؛ بحارالانوار، ج‏52، ص‏375؛ تنقيح المقال، ج‏2، ص‏43.)
مرحوم مجلسى مى‏گويد: شايد اين حكم مربوط به آغاز قيام باشد؛ زيرا ظاهر روايات اين است كه از آنان جز ايمان پذيرفته نمى‏شود و اگر نپذيرند، كشته مى‏شوند.( مرآة العقول، ج‏26، ص‏160.)
ابوبصير مى‏گويد: به امام صادق(ع) عرض كردم: رفتار امام مهدى(عج) با ناصبى‏ها و كسانى كه با شما دشمنى دارند، چگونه خواهد بود؟ فرمود: «اى ابا محمد! در دولت و حكومت ما، مخالفان بهره‏اى نخواهند داشت. خداوند براى ما خون‏هاى‏شان را در آن هنگام حلال خواهد كرد؛ ولى امروز خونشان بر ما و شما حرام است. پس كسى تو را فريب ندهد و بدان روزگارى كه قائم ما قيام كرد، حضرت براى خدا و رسولش و براى ما انتقام خواهد گرفت».( بحارالانوار، ج‏52، ص‏376)

Vahabiat.Porseman.Ir

یــــــــا مــــــــهــــــــــــدی(عج)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط شیعه
آخرین مطالب